← Terug naar overzicht

Interview: Hoe is het om bij de Rabobank te werken?

Hoe ben je bij de Rabobank terechtgekomen?

Afgelopen jaar, vlak voor de vakantieperiode, ging ik op zoek naar een studiegerelateerde bijbaan. Ik doe de studie Financial Service Management op de HAN in Arnhem en zat toen in mijn derde jaar.

Na een tijdje gezocht te hebben vond ik de vacature ‘adviseur dagelijkse bankzaken’ bij de Rabobank. Het financiële aspect van mijn studie sluit natuurlijk goed aan bij de diverse bankzaken, dus ik heb gewoon gesolliciteerd. Niet geschoten is altijd mis toch ;). Al snel kreeg ik een uitnodiging om op gesprek te komen en direct een dag later kreeg ik te horen dat ik was aangenomen!

Hoe is het om te werken bij Rabobank?

De opstart was heel anders dan bij mijn vorige baantjes. Voor mijn eerste werkdag moest ik naar Zoetermeer om een laptop en mijn smartcard op te halen. Ik had nog nooit een laptop van het werk in gebruik gekregen dus dat was erg leuk. De eerste week was erg wennen met veel nieuwe indrukken. Ik weet nog dat ik het echt knap van mijn collega’s vond dat ze gelijk wisten waar de klant het over had en eigenlijk altijd de vraag van de klant konden beantwoorden.

Nadat ik een week lang met mijn collega’s heb meegekeken mocht ik zelf al aan de slag. Ik wist nog lang niet alles en was nog niet zeker van mijn eigen kunnen. Door ontzettend veel te vragen, alles op te schrijven en door het te doen wist ik steeds meer. Het werken bij de Rabobank vind ik echt leuk! Naast alle leuke collega’s leer ik ook onwijs veel. Vanuit mijn opleiding heb ik al veel kennis opgedaan en bij de Rabobank mag ik al deze kennis in de praktijk brengen. Je kan alle kennis wel in je hoofd hebben, maar je moet leren om het over te brengen aan de klant. Naar mijn mening kun je dit alleen leren door het te doen. 

Hoe ziet een werkdag eruit?

Mijn werkdag begint om 8.45 uur op een lokaal kantoor. Meestal werk ik op het kantoor in Leidschendam, maar zo af en toe ook in Rijswijk of Voorburg. Ik vind het heel leuk om op verschillende kantoren te zitten. Elk kantoor heeft weer zijn “eigen” klanten. We beginnen de dag altijd met een "dagstart", hierin bespreken we de afspraken die er voor die dag staan of er bijzonderheden zijn, de pauzes en de balie. In de ochtend begin ik vaak aan de balie. Hier ontvang ik alle klanten. Klanten stellen hier hun vragen. Korte vragen zoals het deblokkeren van een bankpasje, aanvragen van een nieuwe pas, storing van een geldmachine etc. Deze vragen handel ik direct af aan de balie.

Als er klanten komen voor het openen van een rekening, het opmaken van een volmacht of het afsluiten van verzekeringen, dan verwijs ik deze klanten door naar mijn collega in de spreekkamer, zodat dit in alle rust geregeld kan worden. Na de pauze ruilen we meestal om, neemt een collega de balie over en verhuis ik naar de spreekkamer. Als er geen klanten zijn dan zijn er altijd wel administratieve werkzaamheden om te doen. Bijvoorbeeld het bellen van klanten die 18 jaar worden, als ze gaan studeren hebben deze klanten recht op een gratis studentenrekening.

Dit was deel 1 van het interview met Bianca! Nieuwsgierig wat Bianca nog meer doet? Lees dan snel deel 2!

Niks missen? Like onze Facebookpagina en wij zorgen ervoor dat je niks mist tijdens jouw studententijd!

Meer studentennieuws

vintage shop den haag
Abonneren op